Jdi na obsah Jdi na menu
 


co je vlastně internetový obchod

11. 3. 2012

 

 

 Internetový obchod (nazývaný také jako e-shop) je počítačová aplikace používaná na B2B (business-to-business, česky "obchodník k obchodníkovi") nebo B2C (business-to-consumer, česky "obchodník k zákazníkovi") komerci v prostředí internetu (jedná se o podmnožinu E-commerce, prodávající fyzické zboží, v menší míře služby). E-shop slouží k nabídce a vyhledání zboží (služeb) s možností si je objednat, příjmu takových objednávek od zákazníků, zprostředkování plateb a poskytování dalších informací o výrobcích či řešení reklamací. V době rozkvětu internetu využívá pro svůj nákup internet, čím dál tím více uživatelů. Uživatele vede k nákupu vysoká konkurence srážející ceny, které jsou v kamenných obchodech častokrát až mnohonásobně vyšší. Konkurence na internetu proto vede k výraznějším slevám, které doprovází konkurenční boj prodejců. Uživatel také může nakupovat z pohodlí a má hodně času na rozmyšlení, který produkt či službu chce zakoupit. E-shopy také nabízí širší informace, které na kamenných prodejnách mnohdy ani nenajdete. Největším zpestřením je dodací lhůta a rychlost dodání produktů logistickými firmami. Nevýhodou e-shopu je však nemožnost vyzkoušení zboží. Kolikrát se může zákazník napálit nesprávnými rozměry produktu. V této době však prodejci uvádí co nejvíce informací, kterými se snaží těmto případům zabránit.

 

bez-nazvu1.png